14 Nisan 2016 Perşembe

Atölyeler



Fotoğraf Atölyesi
Mehmet Arslan Güven
Fotoğraf Sanatçısı

Atölyenin amacı; Kuzey Kıbrıs ve Yakın Doğu Üniversitesi konulu manzara ve portreler  çekimleri ile bir sanatsal bir belge olan fotoğrafta estetik yaklaşımlar üzerine denemeler yapılmasıdır.









Resim Atölyesi

Yrd. Doç. Birsen GİDERER
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Öğretim Üyesi 

1961 Malatya doğumlu. 1983 yılında Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nden mezun oldu. 1984 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nde Araştırma Görevlisi oldu. Aynı Fakülte'de Yüksek Lisans ve Sanatta Yeterlilik çalışmalarını yaptı. 1997 yılında Yardımcı Doçentlik ünvanını aldı. 2015 yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nde çalışmaya başladı. Sekiz kişisel sergisi ve çok sayıda karma sergiye katılımı vardır.



Grafik Atölyesi "Stencil Graffiti" 

Yrd.Doç.Dr. Erdoğan Ergün
Yakın Doğu Üniversitesi
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Grafik Tasarım Bölümü, Öğretim Üyesi

Şablon baskı (stencil), grafiti ile aynı tavrı sergileyen ve uzantısı olarak görülen street art (sokak sanatı) içerisinde önemli bir rol oynamaktadır. Atölye konusu olan portre, resim, fotoğraf, heykel ve benzeri sanat disiplinlerinde bir kişinin yüzünün veya yüz ifadesinin betimlenmesi ile oluşturulan eserlerdir. Bu eserlerin amacı, kişinin görünüşünü, kişiliğini ve ruh hâlini yansıtmaktır.  Çalıştayın amacı tasarlanacak portre veya otoportrelerin stencil tekniği ile çözümlenmesi, şablonlarının hazırlanması ve dış mekan yüzeylerde uygulanması olarak belirlenmiştir.




Seramik Atölyesi "Renkli Sır Tekniği"

Öğr. Gör. Füsun Uludinç Çövenoğlu Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Öğretim Görevlisi

Öğr. Gör. Vedia Okutan Gaydeler Yakın Doğu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Plastik Sanatlar Bölümü, Öğretim Görevlisi

11. yüzyılda Kuzey Afrika’da, 12-14. Yüzyılda İspanya’da, 15. Yüzyılda da Anadolu’da örneklerine rastlanan, Timur tekniği olarak da bilinen Cuerda Seca; mozaik panolarda uygulanması güç ve detaylı desenlerin daha pratik yöntemlerle gerçekleştirildiği bir tekniktir. Atölye çalışması süresince;  ekip çalışmasıyla renkli sır tekniğine uygun biçimde tasarlanan desenin, karolar ile bir duvar panosu haline dönüştürülmesi planlanmıştır. Çalıştay sonunda;  öğrencilerin geleneksel bir yöntem ile tanışması/uygulaması, hem de başından sonuna bir duvar panosu üretim sürecini deneyimlemiş olması hedeflenmiştir.










Heykel Atölyesi ''Mekan ve Heykel'' 

Mert Kılınç
Yakın Doğu Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı

Sinem Akın
Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü

''Mekan ve Heykel'' kavramları üzerinde çalışılması planlanan atölyede öğrenciler ile kampüs içerisinde belirlenen bir mekanda, mekana yeni bir kimlik kazandırma çabası göz önüne alınarak büyük boyutlu portreler tasarlanması amaçlanmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder